موسسه رسانه های تصویری

ویدئو هنگام درخواست

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۲

هدف این کتاب شناسایی و تجزیه و تحلیل عوامل اصلی اقتصادی و استراتژیک است که ویدیو را برای متقاضیان به جریان اصلی هدایت می کند. هدف اصلی این نکته این است که به این ایده بپردازیم که VOD یک تکنولوژی است که به طور قابل توجهی صنعت را تغییر خواهد داد.

https://rasaneha.org/notespage.php?id=12

یادداشت

صیانت از آثار فرهنگی و هنری نیازمند فرهنگ سازی هدفمند است

بهرادكيان منتقد سينما گفت: نگهداری از آثار فرهنگی در کشور نیازمند راه حلی اساسی برای حمایت و منع کپی رایت در این حوزه است.

وجدان خاموش قاچاقچیان آثار سینمایی را قوانین سختگیرانه روشن می کند

از زمانی که برادران لومیر در سال های پایانی قرن نوزدهم گام اول را در شکل گیری آثار سینمایی برداشتند تا به امروز که سینما به یک هنر_صنعت بدل شده است، همواره رد پای سودجویانی را می توان یافت که با توجه به فقدان قوانین سختگیرانه در حوزه مبارزه با قاچاق آثار سینمایی چرخه اقتصاد سینما را با تهدید مواجه کرده اند.

تبلور هویت فرهنگی در صیانت از آثار هنری 

لازمه صیانت از آثار فرهنگی-هنری و جلوگیری از سوءاستفاده و تخریب آن‌ها، توجه به ماهیت و تاثیر این آثار بر هویت ملی و فرهنگی مردم ایران است.

صیانت از آثار هنری از قانون تا عمل 

در حوزه صیانت از آثار سینمایی و سمعی و بصری باید از تعریف و تدوین هنجارها به عرصه عمل رسید و همانطور که می دانید، هر عمل اجتماعی به قانونی متقن نیازمند است تا الزام اجرایی بیابد.

لزوم اقدام قانونی در مقابله با سارقان آثار هنری

صیانت از آثار فرهنگی و هنری در طول سالیان اخیر بیش از آن که جنبه عملی به خود بگیرد، در حد یک شعار ایده آل گرایانه در محافل فرهنگی و هنری مطرح شده است.


۱۰ خبر اول

دیدار مدیران ارشد سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری با مدیرانِ موسسات و شرکت‌های VOD

مدیران ارشد سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری با مدیران موسسات و شرکت‌های VOD امروز (سوم آبان‌ماه) در موسسه رسانه های تصویری دیدار کردند.

از تغییرات در برگزاری یک رویداد سینمایی تا برنامه‌های یک مدیر

مهدی یزدانی در خصوص جشنواره یاس گفت: «نظارت و سیاست‌گذاری با سازمان سینمایی و برگزاری و اجرایِ «جشنواره یاس» بر عهده بخش خصوصی خواهد بود و احتمالاً شکل و فرمی متفاوت با جشنواره‌های قبلی خواهد داشت.»

مقابله با تولیدکنندگان عمده آثار مخرب و غیرمجاز سمعی و بصری

فرمانده نیروی انتظامی استان البرز با اشاره به اینکه باید علاوه بر خرده فروشان با تولیدکنندگان عمده محصولات غیرمجاز مقابله شود گفت: به صورت همزمان باید علاوه بر مقابله با خرده‌فروشان با تولیدکنندگان عمده که تأثیرات مخرب‌تری بر عرضه غیرمجاز دارند برخورد جدی شود.

کسب‌ و کارهای مجازی، در انتظار پشتیبانی قانونی

اشتغال در فضای اینترنت و شبکه‌های اجتماعی و دیجیتال، یکی از امیدهای دولتمردان برای خروج از بحران بیکاری است که دامن میلیون‌ها نفر از جوانان ایرانی را گرفته است.

جزییات اکران فیلم خارجی در ایران/ باید حق پخش آثار خریده شود

مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری آخرین جزییات از اجرای طرح اکران آثار خارجی در سینماهای ایران را که فعلا در انحصار دولت است، تشریح کرد.

جریمه نقدی گام اصلی برخورد با متخلفان کپی رایت غیرمجاز است

تهیه کننده «قاتل اهلی» با بیان اینکه کپی رایت‌های غیرمجاز به منزله دزدی است، گفت: میزان جریمه برای مقابله با تکثیرکنندگان و توزیع کنندگان آثار غیرمجاز باید افزایش یابد تا متخلفان ریسک قرار گرفتن در شرایط را نداشته باشند.

نشریه تخصصی «نمایش خانگی» منتشر شد

نخستین شماره نشریه تخصصی «نمایش خانگی» با موضوع VOD (ویدئو هنگام درخواست) منتشر شد.

باید از سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ و هنر مراقبت کرد/ حوزه نمایش خانگی یکی از پرمخاطب‌ترین رسانه هاست

مهدی یزدانی دبیرکل ستاد صیانت و مبارزه با تکثیر و عرضه غیرمجاز آثار سینمایی و سمعی و بصری با بیان اینکه صیانت از آثار فرهنگی و هنری یک وظیفه حاکمیتی در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است گفت: حوزه نمایش خانگی یکی از پرمخاطب‌ترین رسانه هاست بنابراین این بازار و تقاضای زیاد نیاز به صیانت دارد و مراقبت از سرمایه گذاری‌های انجام شده درحوزه فرهنگ و هنر از وظایف این ستاد است.

سینما، بهانه حال خوب این روزهای مردم است

مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری در گفت و گو با بولتن جشنواره فیلم فجر گفت: برگزاری جشنواره‌ها هر چند بر اساس اساسنامه‌ها می‌تواند بر عهده موسسه باشد اما یک ماموریت دیگری در حوزه سینما دارد. ماموریت اصلی موسسه، برگزاری جشنواره نیست. می‌تواند به جشنواره‌ها خدمات ارائه کند.

سرقت آثار فرهنگی، تفاوتی با سرقت اموال مردم ندارد/ شکست تجاری سرمایه‌گذاران با قاچاق فیلم

جمال شورجه درباره وضعیت قاچاق فیلم در کشور گفت: قاچاق لوح‌های فشرده آثار سینمایی باعث شکست تجاری سرمایه‌گذار فیلم‌ها و ناامنی فضای کار سینماگران می‌شود.